dimarts, 15 d’abril del 2008

Introducció

Amb aquesta introducció volem expressar els motius que ens van portar a realitzar el treball per l'assignatura de Geografia d'Europa de la Universitat de Barcelona sobre Normandia, centrant-nos particularment en Etretat.
Un dels autors d'aquest blog, l'Albert Herrera, ens explica el que el va induïr a voler coneixer millor aquesta regió de França, sobretot des d'un punt de vista físic.

"Normandia és una regió única que em va fascinar, tot i haver-la visitat només durant tres dies. L'estada formava part d'un viatge per Europa que vaig fer durant l'estiu de l'any 2004. M'havien parlat dels seus camps, de les seves platges, de les seves encisadores cases característiques , però havia de comprovar-ho personalment. Etretat fou el poble on m'hi vaig passar el major temps, els quals va ploure gairebé a tothora. Els penya-segats únics al món i de morfologies ben genuïnes i originals són un reclam turístic destacat de la contrada, i les connotacions artístiques que tenen no són fruit de la casualitat, sinó de l’interès mostrat per un nombre d'artistes realment important. Sobretot els pintors, que han vist la màgia dels penya-segats com el seu millor model. Un exemple n'és Monet, que també es va deixar impressionar per a la sensació indescriptible que tens quan estàs a la vora del cingle, amb l'Atlàntic al davant, sense cap altre company que el vent fresc i humit que t'anuncia una tempesta imminent.

Després de viatjar per Normandia em vaig quedar amb les ganes d'aprendre molts aspectes físics del terreny en qüestió que la fan mantenir aquesta originalitat i diferenciació respecte de la resta de França. La realització d'aquest blog m'ha permès conèixer més a fons la regió, i m'ha despertat incògnites que només podran ser resoltes amb el contacte directe amb el territori i la coneixença dels seus habitants, cosa que em farà tornar-hi ben aviat." (Albert Herrera)


Aprofitarem el blog per endinsar-nos en aquestes terres. Ens hi acompanyeu??